Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití Mirror terapie u pacientů po cevní mozkové příhodě
Kovář, Jan ; Senohrábková, Eva (vedoucí práce) ; Drábová, Zuzana (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Autor: Jan Kovář Vedoucí práce: Mgr. Eva Senohrábková Oponent práce: Název bakalářské práce:Využití Mirror terapie u pacientů po cévní mozkové příhodě Abstrakt: Tématem bakalářské práce je Mirror terapie a její možné využití u pacientů po cévní mozkové příhodě z pohledu fyzioterapeuta. Práce se skládá ze dvou částí, části teoretické a části praktické. Teoretická část je pojata jako literární rešerše shrnující základní informace o cévní mozkové příhodě a popisuje některé metody či koncepty, které může fyzioterapeut využít v praxi. Kapitola o Mirror terapii je hlavním bodem teoretické části. Mirror terapie je založena na sledování odrazu zdravé končetiny v zrcadle, které je přiloženo kolmo k sagitální ose těla. Zdravá končetina vykonává pohyby, čímž dochází k iluzi, že pohyb je současně prováděn i končetinou poškozenou. Během sledování odrazu v zrcadle je aktivován systém zrcadlových neuronů, který následně aktivuje motorické a somatosenzorické oblasti mozkové hemisféry příslušející poškozené končetině. Centrální nervová soustava využívá reparační neuroplasticitu, díky níž dochází k nápravě motorických i senzitivních funkcí. V kapitole o Mirror terapii je popsán princip této metody, její účinky a hlavní zásady uplatňované při aplikaci. Popsány jsou výsledky dosavadních studií Mirror...
Sledování imitační schopnosti orofaciální motoriky u dětí do šestého měsíce života jako součást globálního motorického vzoru
Blažková, Zuzana ; Šafářová, Marcela (vedoucí práce) ; Dyrhonová, Olga (oponent)
Cílem diplomové práce bylo sledovat imitační schopnost v orofaciální oblasti u dětí do tří dnů po narození a posoudit, zda tato schopnost souvisí s kvalitou psychomotorického vývoje dítěte, tedy s globálním motorickým vzorem. Jedná se o pilotní studii, jíž se zúčastnilo 17 dětí, kdy každé z nich muselo absolvovat celkem čtyři kontroly v průběhu šesti měsíců. Jednalo se o kontroly v prvních dnech po narození, ve čtvrtém až šestém týdnu života, ve třetím měsíci života a v šestém měsíci života, kdy při každé návštěvě byl vyšetřen psychomotorický vývoj dítěte a na první kontrole s navazovala komunikace s dítětem pomocí optického kontaktu a imitace. Jednotlivé pokusy a reakce dítěte se zaznamenávaly na kameru. Práce může sloužit jako podklad pro další výzkum v této oblasti věnující se imitační schopnosti zrcadlových neuronů v souvislosti s psychomotorickým vývojem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.